موم طبیعی بهترین ماده برای ساخت کرم های مراقبت از پوست


 

اگر نگاهی به ترکیبات بسیاری از کرم های مراقبت از پوست بیندازید، متوجه خواهید شد که یکی از ترکیبات رایج در تولید انواع کرم های پوستی موم طبیعی زنبور عسل است. شاید برای شما جالب باشد که یکی از خریداران عمده انواع موم طبیعی زنبور عسل، شرکت های تولید کننده محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست و مو هستند که موم تصفیه شده را از زنبوردار یا شرکت های تخصصی تصفیه موم خریداری می کنند.

موم طبیعی زنبور عسل در تولید انواع کرم های پوستی و یا حتی در دیگر محصولات مراقبت از پوست و مو، لب و دیگر قسمت های بدن نشان دهنده خواص فوق العاده این ماده در مراقبت از پوست و مو است. در واقع موم طبیعی خواصی را در درون خود دارد که می تواند باعث جلوگیری از بروز انواع بیماری های پوستی شده یا بسیاری از آنها را درمان کند.

شواهد علمی زیادی در این زمینه وجود دارد. مسئولان تحقیق و توسعه R&D شرکت های بزرگ در جهان، روزانه در حال بررسی ترکیبات محصولات خود هستند و جالب است که روز به روز شرکت های بیشتری از موم در تولیدات خود استفاده می کنند. این یعنی در سال های آتی شاهد استفاده بیشتر از موم در محصولات بهداشتی، مراقبت پوستی و آرایشی خواهیم بود.

شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت از پوست به ویژه در تولید انواع کرم تلاش می کنند تا انواع مرغوب موم طبیعی را مورد استفاده قرار دهند. البته هستند محصولات مراقبت از پوست که به جای موم طبیعی از محصولات نفتی یا دیگر محصولات جایگزین استفاده می کنند. این تولید کننده ها خواص موم طبیعی را نادیده می گیرند و فقط به دنبال برخی ویژگی های ظاهری هستند که مواد ارزان تر و جایگزین می توانند ان را تامین کنند.خوشبختانه بسیاری از تولید کنندگان انواع کرم خانگی نیز در تولید محصولات خود از موم طبیعی و باکیفیت استفاده می کنند. این تولید کننده موم را به صورت گرانولی خریداری می کنند و با استفاده از ترفند های مختلف اقدام به ذوب کردن موم و استفاده در تولید کرم می نمایند.

در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه به خواص موم طبیعی برای پوست و علت استفاده از این ماده در تولید انواع کرم پوستی اشاره کنیم. اگر شما هم به استفاده از مواد و ترکیبات طبیعی در کرم های پوستی معتقد هستید، پیشنهاد می کنیم مطالب بیان شده رد این مطلب را از دست ندهید. فرقی ندارد تولید کننده خانگی کرم های مراقبت از پوست باشید یا مصرف کننده انواع کرم، در هر صورت نکات بیان شده در مورد موم می تواند برایتان جالب و مفید باشد.

مراقبت از پوست در برابر آلاینده ها و آلودگی ها به کمک موم
موم طبیعی زنبور عسل به خوبی می تواند از پوست در برابر انواع آلودگی ها محافظت کند. در واقع موم نوعی لایه محافظ غیر قابل رویت بر روی پوست ایجاد می کند که این لایه از آسیب های احتمالی به روی پوست جلوگیری به عمل می آورد.موم طبیعی زنبور عسل می تواند جلوی ورود بسیاری از باکتری ها و قارچ ها را به درون منافذ پوست ببندد و همین موضوع علت اصلی توجه شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت پوستی به این فراورده خاص زنبور عسل است.البته همانطور که بیان شد، برای تولید کرم های پوستی و استفاده از خاصیت محافظت از پوست، باید از موم تصفیه شده استفاده شود. در غیر این صورت موم ممکن است آسیب های جدی به پوست وارد کند

موم طبیعی یک ضد آلرژی قدرتمند
موم طبیعی زنبور عسل خاصیت ضد آلرژی و ضد حساسیت در درون خود دارد. موم اگر تصفیه شده باشد و آلودگی های محیطی که در برداشت موم به آن اضافه می شود، زدوده شده باشد، احتمالا می تواند بهترین گزینه برای برطرف کردن حساسیت های پوستی باشد.

کرم های پوستی ضد حساسیت عموماً حاوی موم طبیعی زنبور عسل هستند. چرا که می توانند تا جای ممکن حساسیت های ایجاد شده و همچنین مشکلات پوستی رایج را برطرف نمایند. اگزما پوستی و سرخ شدن و پوست پوست شدن نواحی صورت و حتی دست و پا، می تواند با کرم های پوستی حاوی موم طبیعی درمان یا کنترل شود.

از بین بردن آلودگی های روی پوست
موم طبیعی Beeswax به خوبی می تواند از پس از بین بردن آلودگی های روی پوست براید. شاید به همین علت باشد که محصولات ضد آکنه حاوی موم طبیعی زنبور عسل هستند. موم کمک می کند تا آلودگی هایی که منجر به ایجاد جوش روی صورت می شوند از بین رفته و جلوی جوش زدن های مداوم گرفته شود.

موم طبیعی با خاصیت ضد باکتری خود تا جای ممکن باعث خشک شدن جوش های سرسیاه و جوش های چرکی می شود و همین موضوع علاقه تولیدکنندگان کرم های پوستی را به استفاده از موم طبیعی در محصولات خود در پی داشته است.اگرچه هنوز بسیاری از کرم های ضدجوش و ضد آکنه حاوی موم طبیعی نیستند؛ اما به نظر می رسد استفاده چندین شرکت از موم طبیعی در محصولات آنتی آکنه، به مرور پای موم را به تولیدات مطرح دنیا نیز باز کند.

حفظ رطوبت پوست با موم طبیعی
ویژگی دیگر موم طبیعی زنبور عسل که آن را به جزئی از ترکیبات کرم های پوستی به ویژه کرم های مراقبت از پوست تبدیل کرده است، حفظ رطوبت در پوست است. حفظ رطوبت یکی از مهمترین نیاز های پوست به ویژه در روتین های پوستی شب و روز بوده و باید مورد توجه باشد. اگر ار مرطوب کننده در روتین پوستی خود استفاده نکنید یا مرطوب کننده مرغوبی نداشته باشید، احتمالا پوستتان بعد از مدتی دچار مشکل خواهد شد.

بسیاری از انواع کرم های مرطوب کننده حاوی موم طبیعی هستند. این ماده تا جای ممکن می تواند به نگهداری رطوبت در پوست کمک کند. در واقع تولید کنندگان کرم های پوستی از موم استفاده می کنند تا اثرگذاری ترکیبات درون کرم های مرطوب کننده را بیشتر کرده و حفظ رطوبت در پوست را افزایش دهند.

 

عموماً مرطوب کننده هایی که توسط تولیدکنندگان خانگی تولید می شوند نیز حاوی موم طبیعی زنبور عسل هستند. البته استفاده بیش از اندازه از موم ممکن است باعث شود اثرگذاری رطوبتی کرم حالت چربی به خود بگیرد. در نتیجه باید در تولید کرم های پوستی خانگی دقت لازم انجام شود.

شاید لازم به تذکر نباشد که حتما باید از موم طبیعی تصفیه شده برای این منظور استفاده شود. مومی که به صورت مستقیم از کندو برداشته می شود ممکن است جاوی آلودگی های مختلف از سموم زنبورداری تا لاروها مرده و حتی شپش و... باشد. در نتیجه اگر می خواهید کرم خانگی مراقبت از پوست تهیه کنید، حتما از موم های گرانولی تصفیه شده خریداری نمایید.

ساخت کرم پوست به ویژه کرم هایی که به عنوان مرطوب کننده، برطرف کننده جوش صورت و... هستند، کار بسیار پیچیده ای است. انتخاب ترکیبات این نوع کرم های مراقبت پوستی واقعا به تخصص نیاز دارد. بررسی ها نشان می دهد که در بسیاری از برندهای مطرح جهان، برای تولید این نوع کرم ها از موم طبیعی زنبور عسل استفاده می شود. در این مطلب برخی از دلایل واضح برای اینکه این شرکت ها از موم در تولید کرم ها استفاده می کنند، اشاره کردیم.

 

-